Het duurde even maar hier is ie dan.. update 3! - Reisverslag uit Kerobokan, Indonesië van Janneke Verstappen - WaarBenJij.nu Het duurde even maar hier is ie dan.. update 3! - Reisverslag uit Kerobokan, Indonesië van Janneke Verstappen - WaarBenJij.nu

Het duurde even maar hier is ie dan.. update 3!

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 Oktober 2014 | Indonesië, Kerobokan

Selamat malam (goodevening),

Jullie hebben er bijna een maandje op moeten wachten, maar hier is hij dan hoor… mijn derde verhaal!!

We zitten nu ondertussen al 6,5 week in Bali en we genieten nog steeds elke dag! Het voelt echt als thuis en ik mis het oude vertrouwde Udenhout totaal nog niet eerlijk gezegd. Pfff ik heb al zo lang geen blog meer geschreven dat ik nu niet weet waar ik moet beginnen! Onze schoolweek ziet er eigenlijk altijd hetzelfde uit, op maandag, dinsdag en woensdag hebben we les en op donderdag hebben we een workshop/excursie. De workshop/excursie hangt samen met een vak, dus als je een bepaald vak niet hebt gekozen kan het dus zijn dat je die week vrij bent op donderdag. Miran en ik hebben natuurlijk weer fout gekozen en moeten dus naar alle workshops (lucky girls!!). Laatst moesten we naar een seminar van Law. Het duurde van 8.30 tot 16.15 en het was echt een drama. De meeste sprekers waren Indonesisch en spraken dus niet zo goed Engels. Daarnaast deed mijn internet op mijn telefoon het ook niet dus dan snappen jullie wel hoe leuke dag ik heb gehad;).

Maar goed, over naar de leuke verhalen! De meeste van jullie zullen mijn sportieve surffoto op facebook wel voorbij hebben zien komen en vragen zich natuurlijk af hoe het gesteld is met mijn surf- skills? Ik ben helaas nog geen pro maar het gaat wel elke keer een stukje beter. Eerst was het al een wonder als ik 1x kon staan maar de laatste tijd kom ik gelukkig wel wat vaker op mijn surfbord. Ik heb nu drie lessen bij Pro Surf gehad dus nu kunnen we vaker gewoon een bord huren en zelf gaan surfen. Dit plan hadden wij afgelopen woensdag ook, maar dit ging bij mij niet helemaal zoals gepland. De golven waren nogal hoog en sterk dus ik werd twee keer helemaal onder water gesleurd en ik kreeg een surfbord in mijn zij. Het leek mij een beter plan om mijn andere hobby uit te gaan voeren… CHILLEN OP HET STRAND!! Dat ging me beter af gelukkig. In een eerder verhaal had ik al geschreven over de locals waar wij ons surfbord hadden gehuurd en die na het surfen allemaal muziek voor ons gingen maken. Dit zijn onze maten geworden dus altijd als we in Kuta op het strand zijn, chillen we met hun.

3 weken geleden waren Miran, Astrid en ik gezellig met zijn 3e aan het stappen (in Skygarden uiteraard). We hebben toen een groep Nederlanders leren kennen en toen kregen we het erover dat hun het volgende weekend naar Lovina wilde gaan (dit is een ander eiland in het noorden van Bali). Wij wilde hier ook graag nog een keer naartoe dus toen hadden we besloten om samen te gaan. Haha zo raar dat dat gewoon kan in het Buitenland. Thuis zou je nooit zomaar een weekendje weggaan met mensen die je eigenlijk niet kent, maar hier kan dat gewoon, heerlijk! Die week hadden we gewoon school en verder niks speciaals gedaan. Vrijdag waren we vroeg opgestaan of nog even wat huiswerk te maken (jaja dat moet soms ook gebeuren), en daarna zijn we onze backpacks gaan inpakken voor ons weekendje Lovina. Wonder boven wonder heb ik weer alles in mijn backpack gekregen en kon ons avontuur beginnen. We gingen met de scooter maar Lovina ligt nou niet bepaald dicht in de buurt, dus onze scootertocht heeft maarliefst 4 UUR geduurd!! Hahah houten konten dat we hadden, we waren net drie oma’s. Maar gelukkig was de scootertocht wel heel leuk. De omgeving was zoooo mooi! We moesten door de bergen en er waren heel veel rijstvelden, dus dat maakte de 4 uur gelukkig minder erg. De jongens met wie wij waren hadden al iets geboekt voor de overnachtingen dus dat hoefde we gelukkig niet meer te regelen. Het was een klein resort met een zwembad in het midden en daaromheen stonden allemaal kleine huisjes/hutjes. Het zag er echt heel leuk uit! Wij sliepen met zijn 3e in een huisje, miran en ik samen in het bed en Astrid met een matrasje op de grond. Toen we wilde douche kwamen we erachter dat we een huisdier hadden.. er zat namelijk een kakkerlak in de douche, Hahah wij gillen met 3e. Maar gelukkig heeft hij ons heel gelaten en hebben we het allemaal overleefd. ’s Avonds hebben we lekker bij het resort gegeten en daarna wilde we even een drankje gaan doen in Lovina. Dat ene drankje is niet helemaal gelukt.. het zijn er een aantal meer geworden haha. We raakte daar aan de praat met locals en die kende nog wel een plek waar we konden uitgaan, dit aanbod konden wij natuurlijk niet weerstaan! We lagen rond 5 uur in bed en om half 9 ging de wekker weer voor het ontbijt, pfffff goodmorning! ’s Middags zijn we met een bootje op de zee gaan varen en verder hebben we die dag eigenlijk niet zoveel gedaan. Lovina staat bekend om de dolfijnen dus dit wilde we natuurlijk niet missen. Zondagochtend om 5.30 uur ging de wekker, mennnnn dat was even heftig, maar het bootje naar de dolfijnen vertrok om 6 uur dus we hadden geen keus. Om 6 uur zaten wij netjes in het bootje en kon de dolfijnen zoektocht beginnen! Het was echt niet normaal hoeveel bootjes daar varen. Ik dacht wij zullen vast de enige zijn zo vroeg, maar nee hoor ik denk dat er nog wel 70 andere bootjes waren. In het begin was het niet zo leuk want dan zag 1 bootje een dolfijn en dan kwamen die andere 69 bootjes er ook meteen op af, dus voordat iedereen daar was waren die dolfijnen natuurlijk al lang weer vertrokken. Maar ik denk dat onze bootbestuurder ons heel aardig vond want toen alle andere bootjes weer teruggingen bleven wij dus nog en toen hebben we echt super veel dolfijnen gezien. En ze waren ook zo dichtbij! We waren net 3 kleine kinderen die voor het eerst een dolfijn zagen. Het was even vroeg opstaan maar dat was het echt dubbel en dwars waard!!
Rond half 9 waren we weer terug en toen hebben we lekker ontbeten. Omdat er verder in Lovina niet heel veel te doen is hadden we besloten om na het ontbijt onze spullen te pakken en dat we dan op de terugweg nog dingen gingen bekijken. We zijn eerst naar een hot water spring geweest. Dit was echt zo lekker, ik denk dat het water wel 40 graden was! Er waren daar bijna alleen maar locals dus wij als toeristen vielen wel op daar. Iedereen wilde met ons op de foto, er werden zelfs stiekem filmpjes van ons gemaakt. Ik denk dat wij op vele facebook-pagina’s in onze bikini te spotten zijn. Daarna hebben we onze scootertocht voortgezet en wilde we naar een waterval. De weg ernaartoe was echt verschrikkelijk. Het was midden in de bergen dus het was nogal stijl en de wegen waren nou ook niet bepaald scooterproof, maargoed we waren levend bij de waterval aangekomen. Wauuuuuw dat was zo gaaf!! Wij waren echt de enige 3 mensen daar en het was echt zo mooi. Super mooie natuur en echt een hele grote waterval! Omdat we graag voor het donker thuis wilde zijn, zijn we daarna richting huis gegaan. Het was weer een heftig ritje maar we hebben het allemaal overleefd gelukkig.

Het weekend daarna vonden we het wel een goed idee om gewoon lekker thuis te blijven en lekker te chillen. Vrijdag hebben we ’s ochtends eerst gesurft en daarna hebben we lekker een massage gehad. Dit wilde we al heel lang een keertje doen hier maar het was er nog steeds niet van gekomen. Nou ik kan jullie 1 dingen vertellen, dit was de eerste maar zeker niet de laatste keer, het was echt heerlijk (beter als de massage bij mijn pedicure gelukkig haha). Daarna hebben we ook nog even onze voeten laten doen (jaja echte diva’s hier hoor). Zaterdag zijn we met een aantal huisgenootjes naar de Turtles geweest. Dit is een organisatie van het WNF die babyschildpadden vrijlaten. Eerst kregen we een rondleiding en daarna mocht ieder een eigen schildpad uitzoeken die we dan vrij gingen laten in de zee. Astrid, Miran en ik hadden ze willie, wallie en wollie genoemd. Mijn wollie vond het denk ik te gezellig met ons want hij wilde niet weg. Na een half uur heb ik hem uiteindelijk maar opgepakt en teruggebracht. Toen heb ik een nieuwe uitgezocht, wellie genaamd. En jawel hoor het duurde even voordat hij ging zwemmen maar uiteindelijk is hij gegaan!
’s Avonds vonden wij het wel weer tijd voor een goede stapavond. Echt Skygarden is zoooo leuk, jullie zouden allemaal even een weekendje over moeten komen vliegen op mee op stap te gaan! Om 5 uur was het afgelopen maar miran en ik hadden natuurlijk nog niet genoeg gefeest. Dus wij zijn nog even naar een afterparty geweest tot 7.30 uur, haha heftig! Zondag was onze hangover duidelijk aanwezig dus toen hebben we niet veel gedaan.
Maandag en dinsdag hadden we school, woensdag waren we vrij ivm een nationale feestdag. Toen zijn we ’s ochtends eerst gaan surfen en daarna ben ik naar een salon gegaan om mijn haar te laten knippen. Die man hadden we de vorige avond ontmoet dus ik vertrouwde het wel. OH MIJN GOD dat had ik dus niet moeten doen, heel mijn haar is geruïneerd!! Volgens hun was er 3 cm af maar volgens miran en mij minstens 10. En scheef dat het was. Miran heeft het thuis nog recht moeten knippen. Vanaf nu ga ik dus met een staart of een knot door het leven, want ik durf het echt niet los te dragen! Donderdag (gisteren) hadden we school tot 17 uur en daarna zijn we, jullie mogen 1X raden…… juist naar Skygarden gegaan! We hadden zaterdag een dj ontmoet op de afterparty en die moest dus gisteren in Skygarden draaien dus hij had ons op de gastenlijst gezet! Mennn wat een avond weer. Ik denk dat we in totaal zelf 1 drankje hebben gekocht en de rest hebben we allemaal gehad. Jullie begrijpen dus wel hoe wij ons op dit moment voelen;)

Nou lieve mensen dit was mijn update. Ik hoop dat jullie mijn verhaal weer leuk vonden. Ik zal proberen om er dit keer niet één maand tussen te laten zitten!

BYE BYE XXXX

  • 10 Oktober 2014 - 17:09

    Anniek:

    Haha wat een top verhaal weer joh! Echt heeeeeel jaloers!!! Kijk weer uit naar het volgende!! Xx

  • 13 Oktober 2014 - 22:01

    Heleen:

    Ooh jullie maken mij jaloers met jullie top verhalen!! Super leuk en wauw goed leven hebben jullie daar!! Geniet ervan lady's!! Dikke kus leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 750
Totaal aantal bezoekers 2201

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Indonesië 2014

Landen bezocht: